Todo - сумарно какво има да се върши
Статията съдържа информация по това какво остава по проектите, организацията и административните занимания. Главно технически детайли. Освен тях за всеки от проектите е минимум нужно:
- Координация на активните и въвеждане на новите участници
- План за развитие
- PR & Социални мрежи, стратегия за реализирането и популяризирането на проекта, мотивация на участващите
- Marketing
- Фондонабиране, писане на проекти, намиране на нови, насоки за тях, установяване на добри практики в писането, aka. съвети как да се пишат
- Комуникация с медии
- Комуникация с институции, общини или фирми, за да спечели съдействието им по проекта
- Комуникация с фирми, медии и хора от Общество (или свои познати), за да приложи изградената стратегия
- Поддържане на партньори и намиране нови такива, които може да работим заедно без да си пречим
Отворен Парламент
Най-самичък е проекта Отворен Парламент. Там има заченат дизайн и подробно описани ( със анимирани gif
-чета даже :) ) задачи в github.
Това включва довършване на дизайн, дописване на останалите nodejs
crawler
-и+scraper
-и , скриптове за запазване на инфото от scraper
-ите, и създаването на сайта, който ще показва събраното инфо.
Това засега включва nodejs
за scraper
-и, python
за сайта, и предвидено php
за скриптовете за save
-ане събираното инфо.
RE:CYCLE
RE:CYCLE е почти готов, а го спира липсата на frontend
. Имаме пълен дизайн за всяка интеракция (aka страница), човек за бекенд, маркетинг и дори хора за content.
Тоест работата е CSS
и html
главно. Ще е велико просто да бъде нарязан дизайн в статичен html
и после вече ще вземем “питонджията” да го интегрира :)
Опознай Депутата
Опознай Депутата е отново и той самичък. Явно по-депутатските сайтове не са на почит :) При него трябва нов дизайн и доработка на геймификацията. В момента е изморяваща, а може да е зарибяваща. На линка с описанието има предложения как може да се доработи. Отворен е и за други предложения.
Главната технология е PHP, но разбира се за frontend
-a след дизайна ще трябват css
, html
, js
.
Pitaigi.bg
Питай ги има нужда главно от frontend
, който фронтенд трябва да главно да напасне даден html
. Главно CSS
и малко JS
. Има дизайн за всяка интеракция https://github.com/obshtestvo/alaveteli-bulgaria/tree/master/doc/ui
Също, имаме една хава със доста advanced Javascript, която не сме почнали. Да ти се зарежда PDF и да можеш “с белатор” да закриваш дадени части. Дискусия и линкове тук.
Grada.me
Grada.me има 1 главен разработчик, а работата е доста. Благодарности на Николай Александренко за развиването на проекта, Александър Миладинов за research-a, Мартин Томов за съветите.
Phonеgap
мобилно приложение е започнато с angularjs
.
Backend
е започнат с nodejs
+ mongodb
+ mongoose
+ pm2
+ passportjs
. Backend
-a включва API и разни custom неща за самия уеб сайт.
Дизайн му трябва, който да обхваща и уеба в унисон с мобилното. Тоест един стил.
Стопера по този проект е дизайна. REST API-то трябва да е готово най-късно края на другата седмица (15.03.2014).
Строежи в защитени зони
Строежи в защитени зони му трябва стратегия и консултация как да продължи. Както и малко разработка на концепция и дизайн като начало.
Howto.bg
Тук идва howto.bg които си е изцяло готов, с може би някакви fix
-ове по layout
-a .
Нямаме content и стратегия за набирането му и популяризацията.
Не знам как да го въведем в българския уеб, така че да се ползва. Мислим да го обвържем с verified users като общини, които да пишат отговори. Реклама ли ни трябва? Не знам. Нямаме workforce
там.
Ползва се OSQA за платформа, която използва python
и django
.
State Alerts
Писано е на Scala, изцяло от Божидар Божанов. Трябва да се въведе Илиян Илиев в проекта.
Нужен е дизайн и доработка на това как работи сайта. Нужна е консултация с адвокати и директно заинтересовани страни, за да се идентифицира най-ценната информация.
Вътрешната организация на Общество
Вътрешната организация на Общество трябва да се доработи. Да се отървем от facebook групите и да се прехвърлим към нещо по специализирано за нуждите.
Докато уж почивах миналите две седмици, дигнах 1 админ и направих концептуален дизайн как сайта obshtestvo.bg, който в момента е само като брошура, да се ползва като централно място за ръководство на проектите и задачите по тях.
Трябва да се нареже дизайна, да се напише доста JS по самите интеракции, понеже повечето неща ще стават с ajax в modal popup-и
.
Бекенд също е нужен при тази промяна. В момента бекенда е на Django
със RESTful
структура.
Административни занимания
- главното: запълване на липсващия капацитет по проектите, там където и каквото е нужно - тоест като трябва дизайн се прави дизайн, като трябва съвет от държавната администрация се търси съвет от държ администрация, като се иска съвет за писане на код се дава съвет за писане на код…
- годишно приключване на счетоводната година
- прехвърляне на Фондацията от частна в обществена полза
- намиране на счетоводител
- плащане на счетоводител
- плащане на 10% от даренията към държавата
- проба за писане на проект към ngogrants
- поддържане на комуникация с партньорите:
- MySociety
- ИРПС
- ПДИ
- Активация
- BlueLink
- Pravatami
- уреждане на идването на Tony от MySociety и Stefan от Open Knowledge Foundation
- намиране на по-мощен хостинг и фактически преместване на повечето сайтове от micro сървъра на AWS
- писане на спецификации на поне 2 проекта за тазгодишното HackFMI, HackForCharity
- комуникация с CampLight за изявеното от тях желание да помогнат по проектите
- по-задълбочена комуникация с Фондация Бауерзакс
- Комуникация с Activen.bg, GovFaces, KmeteVij
- Среща с Биволь за идеята им да се направят профили с имуществото на личности на висока държавна позиция
- Среща с Политроник
- продължаване на комуникацията с MoveBG за внедряване на някой от инструментите на портала им
- среща и комуникация с Телерик
- продължение на разговор с журналисти започнат от Боян Юруков по email
- продължение на разговор с журналисти започнат от Алек Андреев по email
- предаване на нужното инфо към хора, които имат желание да се грижат за маркетинг и PR
- дописване на Open Data предложенията към парламента във връзка с OGP
- въвеждане на нови участници
- отговаряне на въпроси от медии
- мотивация/HR идеи за раздрусване на инерцията
- търсене на събития за изяви
- работа за по-добра организация
Там където пише “среща с”, “комуникация с” се състои от много усилия във фактически насрочване на срещата, изясняване на тематиката, ясно изреждане на целите или удачно побутване на застояваща комуникация, без това да бъде агресивно.
Tweetcomments powered by Disqus